Egy, majd több videójáték lokalizációjának történe

2022-ben várható

Life of Delta és Children of Silentown

2021. december 30. - AdamH

A 2022-es év számomra felettébb izgalmasnak ígérkezik. Ugyanakkor izgulok is miatta. Hogy miért? Sosem volt titok, hogy az egyik, ha nem a kedvenc műfajom a point ’n’ click kalandjátékok. És hát úgy adódott, hogy jövőre két ilyen fordításom is megjelenik, egész pontosan a Life of Delta és a Children of Silentown. Nézzük sorban, mit kell ezekről a projektekről tudniLife of Delta on SteamNem a megszokott mód sikerült megkapnom a munkát. Aki figyelte a játék Steam-adatlapját már a kezdetektől, az láthatta, hogy nagyjából 18 nyelv volt felsorolva a játék adatlapján, köztük a magyar is. Aztán amikor végeztem a Fling to the Finish-sel, ránéztem ismét az adatlapra, és akkor tűnt fel, hogy eltűnt egy csomó nyelv, köztük a magyar is. Vettem a bátorságot, és rákérdeztem a kiadónál, mi volt ennek az oka. Ezt igazából nem tudtam meg, de a jó hír az volt, hogy a munka nálam landolt. A játék egy posztapokaliptikus jövőben játszódó sci-fi, amiben egy kis robotot irányítunk, akinek az a célja, hogy kiszabadítsa a barátját. A demója már egy ideje elérhető (magyar nyelven). Maga a játékmenet a Machinariuméhoz hasonló, tehát sok minijátékot kell megoldanunk.

A nagyjából 10.000 szót tartalmazó játék nyersfordítása nagyjából egy hónapja kész van, jelenleg a teljes szöveg beimportálására várok, hogy megkezdődhessen a tesztelés szakasza. A játék nyelvezete viszonylag egyszerű, és az Iratus után kész felüdülés volt ismét párbeszédeket fordítani. Azt szintén muszáj kiemelnem, hogy ez volt az első projektem, ahol kapásból működött rendesen az ő meg az ű betű megjelenítése. Úgy látszik, ilyen is van :) A fordítási folyamat érdekességét még az adta, hogy eleinte szét voltak bontva a pályák szövegei külön lapokra és fájlokra, amik szerencsére végül egy fájlban, egy lapon kötöttek ki. Kicsit mókás volt ide-oda lépkedni. Ja, és az elején csak a játék kétharmadának a szövegét kaptuk, lestem is a végén, mire kiderült, hogy ja, lesz még… :D

Children of Silentown on Steam

Az előző játékkal szemben ennek fantasys hangulata van, és ugyanúgy megvannak benne a sötétebb tónusok, csak kicsit másképp. A történet egy erdő mélyén található kis faluról szól, ahonnét folyamatosan tűnnek el az emberek az erdőben élő szörnyek által. A prológus már egy éve elérhető, érdemes kipróbálni, ebben viszont nincs magyar nyelv. Mondjuk a fordítási munka csak december közepén kezdődött, ami az ünnepek szempontjából annyira nem szerencsés, de hát az ember emiatt nem panaszkodik, mert örül, hogy ismét gondoltak rám. Itt konkrétan november végén jött a kérdés, aminek egyrészt nagyon örültem (a prológussal ugyanis játszottam, és nagyon tetszett), másrészt kicsit csodálkoztam, hisz nem hittem, hogy a Life of Delta megjelenése előtt másik kalandjáték lokalizációját is bevállalják, főleg, hogy nem ez a legnépszerűbb műfaj, de az tény, hogy egy fordítás sokat dobhat a vásárlópiacon.

Azon túl, hogy a játék point ’n’ clickebb a Life of Deltánál, lényegesen tartalmasabb is, több mint 27e szó szerepel a nyelvi fájlban. Jelenleg kb. 40%-nál tart a nyersfordítás, de egyre inkább hajlok arra, hogy végigjátszom a teljes játékot, és utána fordítom tovább, mert bizonyos mondatokat lehet többféleképpen is értelmezni. Eddig amúgy azt csináltam, hogy végigjátszottam egy fejezetet, majd azt lefordítottam; így dolgoztam a Deltánál is. Apró nehezítés, hogy vannak szövegek, amik még alfa-verzióban nem szerepelnek, de azért ki lehet okoskodni a dolgokat. Aztán majd a tesztelés során kiderül, mennyire sikerült.

Összefoglalva ennyi lenne egyelőre a friss hír. Minden kedves Olvasónak kívánok békés, boldog, sikerekben gazdag új esztendőt! Remélem, lesz miért folytatni a blogot.

A bejegyzés trackback címe:

https://videojateklokalizacio.blog.hu/api/trackback/id/tr8616799050

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása